Wednesday, June 03, 2020

Mahathir's betrayal & insincerity way too extreme


Malaysiakini:

No more, Dr Mahathir, just don't tempt karma!

by Stephen Tan

Malaysiakini

No more will I ever believe in Dr Mahathir Mohamad. It's La Paloma, from me, No More. You will be remembered by many Malaysians for the lackadaisical way you regarded the popular mandate of GE14 on May 9, 2018.

Your betrayal and your insincerity are way too extreme and far too rich for me. You do not have a sense of gratitude. Imagine, the PKR, the DAP and Amanah reposed their trust in you and you sold all of them out. Your ingratitude is unacceptable. Your contempt for the Others can be elevated into either a metaphor or a proverb.


Anwar, then in jail, accepted you as the PM-in-waiting, and accepted you as the PM after GE14. Having sat as the PM for nearly two years, you turned around and said you never liked Anwar.


In many ways, you also rode to victory on the back of the DAP. And you now say you do not like the DAP after such a magnificent comeback.

You may have thought that at the age of 94, 95 and 96, no karma can ever overtake you. Think of your children and grandchildren, Dr M.

Despite the aforesaid, I wish you and your descendants well. Please retire before you pull more taunts and challenges against karma, Dr M.

Just retire. You have had more than your fair share of the political spoils while in office in this land of Mahsuri's curse for more than 24 years!






4 comments:

  1. no retire, lets the conman fight the backsoor pm, all they need to win is a asshole, let them kiss ass.

    ReplyDelete
  2. Give lah government leadership to DAP and Amanah, since they are the only stable parties and most respectful of the rakyat's GE14 mandate. As compromise and out of respect for the majority Malays Anwar can be PM.
    The other political parties and their members are all greedy, corrupt, untrustworthy liars.

    ReplyDelete
  3. And here is an interesting one that will make KT's day:

    QUOTE
    BERI PELUANG LIM KIT SIANG JADI PERDANA MENTERI SAMPAI 2023
    Monday, June 01, 2020
    Penyelesaian terbaik untuk kemelut politik Malaysia.

    SAYA orang Melayu. Saya penganut agama Islam. Saya sayangkan bangsa Melayu. Saya juga sangat mencintai agama suci yang dibawa oleh Junjungan Besar Nabi Muhammad SAW. Saya bersaksi bahawa tiada Tuhan yang disembah melainkan Allah. Dan saya bersaksi Nabi Muhammad itu adalah Pesuruh Allah. Atas dasar inilah saya mengemukakan cadangan yang mungkin tidak disenangi ramai orang Melayu yang beragama Islam, majoriti penduduk Malaysia. Suka atau tidak, orang Melayu yang layak mengundi merupakan kuasa penentu pemerintahan. Apa pun, negara ini tetap diketuai oleh ketua bukan eksekutif (yang mempunyai kuasa-kuasa tertentu), iaitu Yang di-Pertuan Agong. Cadangan ini adalah satu cadangan yang serius. Bukan kerana kecewa dan bukan juga untuk menguji pasaran (test market). Ianya semata-mata untuk kebaikan, keterjaminan dan keselamatan bangsa Melayu dan agama Islam itu sendiri. Sudah tentulah, ianya turut memberi manfaat murni kepada bangsa-bangsa lain, termasuk Cina, India, Bumiputera Sabah dan Sarawak, serta lain-lain kaum. Secara lebih telus. penganut agama lain boleh menjalani ibadah agama masing-masing tanpa rasa bimbang, takut atau gundah gulana. Bersesuaian dengan prinsip asas Permadu Malaysia -- Berani, Bebas dan Berkecuali (tidak memihak) -- saya bukan ahli mana-mana parti politik. Saya juga bukan penyokong parti DAP yang didominasi kaum Cina. Saya memilih dan mencadangkan seorang pemimpin veteran dari parti tersebut atas beberapa sebab.

    1. individu bernama Lim Kit Siang mempunyai segala kelayakan yang diper lukan. Berusia 79 tahun, beliau berpengalaman luas melebihi setengah abad dalam arena politik Malaysia.
    2. Kit Siang adalah seorang ahli parlimen yang sah di sisi undang-undang yang melayakkan beliau menjadi perdana menteri.
    3. Perlembagaan Malaysia tidak menghalang warga negara bukan Melayu Islam memegang jawatan perdana menteri.
    4. Lim Kit Siang dilihat seorang pemimpin berintegriti tinggi tanpa kepentingan peribadì dan boleh diharap membawa Malaysia bebas dari rasuah.
    5. beliau adalah pemimpin tulen yang mempunyai semangat patriotik yang tinggi, mematuhi dan menghormati Perlembagaan, Raja-Raja Melayu serta kesucian agama Islam.
    6. Lim Kit Siang seorang pemimpin berjiwa Malaysia yang tidak berfikiran sempit memperjuangkan untung nasib kaum Cina semata-mata; dan
    7. DAP adalah parti politik yang mempunyai paling ramai ahli parlimen selepas berlaku perpecahan dalam PKR......disambung

    ReplyDelete
  4. ...disambung........Walaupun tokoh veteran ini diberi kebebasan memilih barisan kabinet, ada syarat-syarat penting yang perlu dipatuhi. Salah satu syarat penting untuk membolehkan Lim Kit Siang menjadi perdana menteri ialah beliau tidak memilih bulu, maksudnya, Angkatan Tentera, Polis, Ketua Hakim Negara, Peguam Negara, Suruhanjaya Pilihanraya, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah dan sebagainya diberi kebebasan penuh tanpa sebarang pengaruh politik dalam melaksanakan tugas masing-masing dengan amanah. Mematuhi peraturan dan undang-undang. Tidak terhad kepada ahli politik yang ada kes mahkamah berkaitan rasuah, mereka yang masih dalam siasatan juga tidak layak berada dalam kabinet. Ini termasuklah anak beliau sendiri, Lim Guan Eng yang memegang jawatan Setiausaha Agung DAP. Satu lagi syarat ialah jawatan perdana menteri digalas Lim Kit Siang hanya untuk tempoh sehingga 2023 sahaja, iaitu sehingga PRU15. Membubarkan parlimen sekarang hanya satu pembaziran. Ini kerana, selepas pilihanraya umum, ahli-ahli parlimen bebas melompat ke sana dan ke sini, seperti Tik Tok menteri yang meniru kata-kata Muhyiddin Yassin. Inilah yang sedang berlaku. Sekaligus, memperbodohkan rakyat yang memberi mandat. Bolehkah pemimpin bukan Melayu menjaga kepentingan Melayu dan Islam? Jawapannya boleh, selagi kita ada Yang di-Pertuan Agong. Mengapa tidak pilih pemimpin Melayu? Jawapannya, bukan tidak mahu pilih pemimpin Melayu, tetapi hampir semua pemimpin Melayu sekarang sudah terjebak dalam politiking paling tidak menguntungkan rakyat. Mereka semua hilang kelayakan. Nak harapkan Dr Mahathir? Anwar Ibrahim? Najib Razak? Zahid Hamidi? Hadi Awang? Mat Sabu? Nik Abduh? Muhyiddin yang sedang tersepit?
    Cadangan Lim Kit Siang sebagai perdana menteri bukan kerana beliau bukan Melayu. Tetapi kerana beliau antara sisa-sisa pemimpin yang tinggal untuk diberi harapan. Setelah melakukan beberapa analisis, DAP sebenarnya bukanlah musuh Melayu atau musuh Islam. Ia hanya satu propaganda yang sangat tidak bertanggungjawab. Sebaliknya, DAP adalah musuh kepada pemimpin-pemimpin yang bertopengkan Melayu, Islam dan ketuanan Melayu. Kepada 222 ahli parlimen, ini adalah peluang terakhir anda untuk menyelamatkan Melayu, Islam dan Malaysia. Berilah sokongan anda kepada Lim Kit Siang.

    oleh Fauzi Kadir
    untuk Permadu Malaysia
    ● 2020 Permadu Harmony Bersepadu
    hubungi kami +6011 1185 9874
    atau permadu@gmail.com
    UNQUOTE

    ReplyDelete