Wednesday, August 12, 2020

PENDAKWAAN KE-2 LIM GUAN ENG

Malaysia-Today:

PENDAKWAAN KE-2 LIM GUAN ENG

olih Dr SHAMSHER SINGH THIND



Berikut adalah komen saya:

1. Pendakwaan LGE adalah sah di sisi undang-undang kerana dibuat dengan izin Peguam Negara. Sama ada atau tidak DPP mampu membuktikan kesalahan yang dituduh itu melampaui keraguan munasabah, Mahkamah akan putuskan selepas perbicaraan nanti. Sehingga itu, LGE dianggap tidak bersalah. Jadi, LGE tak perlu buat PC setiap hari isytihar dirinya tidak bersalah dan dalam masa yang sama hentam kerajaan atau sesiapa lain.



2. LGE hari ini rasa seronok apabila ahli-ahli DAP menunjukkan solidariti kepadanya. Tetapi di manakah LGE apabila ADUN dan EXCO DAP ditahan di bawah SOSMA? Di manakah LGE apabila Prof Dr P Ramasamy dipanggil ke Bukit Aman untuk disoal-siasat (dengan adanya kemungkinan Prof akan ditahan)? Ketika itu PH berkuasa.


3. LGE hari ini seronok apabila DAP mengemis minta derma RM 10 seorang untuk LGE. Tetapi di manakah LGE ketika penduduk-penduduk Tanah Waqaf Abdul Cauder (yang terletak dalam Parlimen Bagan) dihalau keluar oleh tuantanah? Ketika itu pun PH berkuasa.


P.S. LGE semasa kamu beli Banglo dan semasa kamu berurusan dengan Excel Property dan Magnificent Emblem, ada kamu berkongsi kebahagian dengan rakyat? Kalau tak, simpan sahaja kedukaan kamu. Kita mungkin akan ada masalah Covid yang lebih teruk. Ekonomi mungkin akan diliwat sekali lagi. Bak kata pepatah Hindi, “dosti pakki, par khatra apna-apna”, yakni memang kita kawan tapi kena juga jaga belakang.




6 comments:

  1. Shamser Thind is very OK with Thief.

    ReplyDelete
    Replies
    1. https://m.facebook.com/dr.ssthind/photos/a.2152364641645325/2610366395845145/?type=3&source=57&__tn__=EH-R
      Shamser Thind is on record praising and admiring Thief.
      Certainly no reservations about the charges against Thief.

      Delete
    2. Just lookup his FB lah, KT probably saved as favourite link ha ha ha......sample here...

      https://www.facebook.com/watch/?v=675246543013402

      DR. SHAMSHER SINGH THIND
      9 February ·
      Terima kasih Bossku Najib Razak. Hari-hari depa kata 1MDB menjahanamkan negara tapi depa tak sebut pasal TRX Signature Tower. Tunggulah, satu hari nanti #Ghoul sendiri akan merasmikan..

      Delete
  2. Three charges (one including wife) spread over 5 days in separate courts in two states. Maximum effect for negative publicity, so Guanee has every right to maximize response.

    And Guanee is no.2 Opposition Leader (sometimes seen as no.1 because Anwar so lembek ha ha ha) so is normal for him to make PCs very often and if reporters ask questions about the charges how not to respond...?

    ReplyDelete